Genom att kontakta Hänvisningsstödet med dina frågor, synpunkter och idéer är du med och utvecklar beslutsstödet. Exempel kan vara förslag på nya symtom, lägga till kompletterande information eller ändring av hänvisningar.

Synpunkter på hänvisningarna

De över 2000 symtomen med brådskegrader förvaltas och kvalitetssäkras av det nationella stödet för sjukvårdsrådgivning (RGS). Förändringar hämtas sedan till Hänvisningsstödet och påverkar hänvisningarna till vårduppdrag inom Region Stockholm.

Här kan du läsa mer om innehållet i Hänvisningsstödet.

Om du har synpunkt på ett symtom, ange ID och version som står i nedre vänstra hörnet på det symtom som ärendet gäller.

Mejla ditt ärende till hanvisning.hsf@sll.se

Hantering av personuppgifter

När du skickar e-post till Hänvisningsstödets funktionsbrevlåda sparas dina personuppgifter. Det gör vi för att kunna handlägga ditt ärende och sedan nå dig när vi ska besvara din fråga.

Vi får inte registrera dina personuppgifter utan ditt godkännande. När du skickar e-post till Hänvisningsstödets funktionsbrevlåda godkänner du att Hänvisningsstödets förvaltning sparar dem.

Avvikelser

Upplever du som vårdgivare att du får andra patienter än vad som pekas ut i Hänvisningsstödet ska du avvikelserapportera till den vårdgivare som hänvisat patienten till dig.

I de fall där avtalsfrågor skapar hinder för att ta hand om en patient behöver avtalshandläggare informeras.

Tekniska problem

Kontakta Hänvisningsstödets förvaltning om du upplever tekniska problem.

Mejla ditt ärende till hanvisning.hsf@sll.se och bifoga information om:

  • Information om problemet, gärna en bifogad bild
  • Vilken webbläsare och version du använder
  • När du upplevde problemet (datum/tid)
  • Kontaktuppgifter till dig eller en kollega som kan berätta mer vid eventuella frågor